Издаване на разрешение за бракуване на трайни насаждения с неизтекъл/ изтекъл срок на амортизация
ActionsИздаване на разрешение за бракуване на трайни насаждения с неизтекъл/ изтекъл срок на амортизация
Какво представлява услугата
Описание
Бракуването на трайни насаждения (без винените лозя), оризови полета и хидромелиоративни съоръжения преди изтичане на амортизационния им срок се извършва със заповед на Министъра на земеделието, храните и горите или упълномощено от него лице, а в случай на изтекъл амортизационен срок - с протоколно решение на междуведомствена комисия, утвърдено от Директора на Областната дирекция "Земеделие".
Процедура:
Междуведомствената комисия извършва проверка на заявлението с приложените доказателства и такава на място за съответствие с изискванията. Протокола за бракуване, утвърден от директора на Областна дирекция "Земеделие" се издава в 14-дневен срок, а заповедта на министъра на земеделието, храните и горите – в 2-месечен срок от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Правно основание
- Закон за собствеността и ползването на земеделските земи (Загл. изм. – ДВ, бр. 14 от 2015 г.) - чл. 18, ал. 2
- Правилник за прилагане на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи - чл. 26б, ал. 2
- Какво е необходимо да приготвя предварително
- Заявление по образец;
- Нотариален акт или друг документ за собственост;
- Скица на имота (осигуряване на информация, данни или документи по служебен път);
- Удостоверение, че лозовите насаждения не се водят в регистъра на Изпълнителната агенция по лозата и виното.
Образци на документи
Възможни начини за заявяване
- Описание на електронно заявяване
Преди да започнете електронно заявяване:
- Необходимо е да инсталирате на вашия компютър Квалифицирано удостоверение за квалифициран електронен подпис (КУКЕП) или Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Необходимо е да притежавате профил в системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/).
- Уверете се, че имате инсталиран Adobe Reader. Изтеглете последната версия тук.
За да заявите услугата:
- Изтеглете подходящо заявление от връзката в края на описанието на услугата.
- Съхранете електронната форма на вашия компютър.
- Отворете формата с Adobe Reader.
- Натиснете с мишката върху поле от формата, за да го попълните.
- Попълнете всички полета с изискваната информация.
- След попълване на полетата натиснете с мишката в поле Дата и попълнете, за да се генерира уникален номер на заявката и поле Подпис за да подпишете документа с Вашия Квалифициран електронен подпис (КЕП).
- Проверете наличието на генериран номер в полето "Уникален номер на заявка". Този номер е идентифициращ заявената от вас услуга и по него ще можете да проверявате статуса на заявлението в системите еВръчване и еПлащане. Ако в това поле липсва генериран номер моля уверете се, че правилно сте изпълнили предходните стъпки.
- След като подпишете, съхранете формата на вашия компютър.
Съхранената, попълнена и подписана форма и необходимите придружаващи документи изпратете чрез системата за сигурно електронно връчване (https://edelivery.egov.bg/) към съответната Областна дирекция "Земеделие".
или
Натиснете бутона Заяви услугата, за връзка към системата „Електронни форми“.
- Такси и срокове за предоставяне на услугата
Срок за предоставяне на услугата
14-дневен за протокола, утвърден от директора на Областна дирекция "Земеделие" и 2-месечен за заповедта на министъра на земеделието, храните и горите от започване на административното производство в случай на предоставени със заявлението доказателства или налични такива при друг административен орган.
- Резултат от услугата
Кой издава резултата от услугата
Междуведомствена комисия в Областна дирекция "Земеделие"
- Услугата се предоставя от администрации
- Допълнителна информация
Услугата се предоставя от
Допълнителни данни за услугата
Вътрешно административна услуга: Не
Последна актуализация: 25.03.2024 г.